Dlaczego warto ćwiczyć na stepperze?

Ćwiczenia sercowo-naczyniowe, obejmują główne grupy mięśni. Wykonują one pracę przez długi czas z niewielką albo żadną dodatkową opornością. Stepper jest maszyną, pozwalającą na takie ćwiczenia. Ma dwa pedały, na których kładziemy stopy i stacjonarne uchwyty do utrzymania równowagi. Przesuwamy pedały w górę i w dół płynnym ruchem, symulując wchodzenie po schodach. Ta maszyna zapewnia szereg korzyści dla organizmu.

Zdolność aerobowa

Pracując na stepperze, możemy zwiększyć swoją wydolność fizyczną. To z kolei może ułatwić wykonywanie codziennie ćwiczeń fizycznych. Zasadniczo, nie poczujemy się tak zdyszani, gdy nasze tętno będzie zwiększone.

Utrata wagi

Dzięki stepperom możemy spalić znaczną liczbę kalorii. Jeśli mamy nadwagę i regularnie ćwiczymy na stepperze, możemy zmniejszyć wagę i obniżyć ryzyko pojawienia się chorób. Osoba, ważąca około 90 kg może spalić ponad 700, ćwicząc 60 minut.

Bezpieczne dla stawów

Kiedy używamy pedałów, nasze stopy nie opuszczają pedałów. Dzięki temu jest to bezpieczne dla osób, mających problemy ze stawami.

Łatwość

Praca na stepperze nie jest skomplikowana. Stawiamy stopy na pedałach, włączamy maszynę i zaczynamy symulować chodzenie po schodach. Jeśli chcemy zwiększyć lub zmniejszyć opór, wystarczy nacisnąć przycisk.

Kontrola nastroju

Stepper może też zmniejszyć poziom stresu. Aktywność fizyczna stymuluje różne substancje chemiczne w mózgu, dzięki którym możemy się poczuć szczęśliwsi i bardziej zrelaksowani, niż przed rozpoczęciem ćwiczeń. Aby w pełni czerpać korzyści, starajmy się ćwiczyć co najmniej 30 minut dziennie.

Tonowanie mięśni

Steppery pozwalają nie tylko spalić znaczną liczbę kalorii, ale również prowadzą do szczuplejszych i bardziej podkreślonych mięśni. Pośladki, ścięgna, łydki i biodra się wyszczuplają. Mięśnie kręgosłupa są również wykorzystywane do stabilizacji naszego ciała.

Redukowanie tłuszczu na brzuchu

Pomysł, że możemy stracić tłuszcz na brzuchu, wykonując brzuszki lub inne tego typu ćwiczenia, jest zły. Tłuszcz z brzucha nie jest miękką warstwą nad mięśniami brzucha. To warstwa tłuszczu za tymi mięśniami i wokół narządów wewnętrznych. Aby stracić tłuszcz w jednym ciele, musimy go zrzucić z całego ciała. Ćwiczenia sercowo-naczyniowe, takie jak stepper, obejmują powtarzające się ruchy nóg. Taki trening podnosi z kolei tętno i pomaga pozbyć się tłuszczu zarówno nad mięśniami brzucha, jak i za nimi, a także w pozostałej części ciała.

Metabolizm to tempo, w którym spalamy kalorie dla wszystkich funkcji, które wykonujemy każdego dnia. Kiedy ćwiczymy, dostarczamy niewielkiego impulsu w spoczynkowym metabolizmie.